سرمایه گذاری در ترکیه

شرایطی برای به دست آوردن ویزای ترکی آکاای
خارجی هایی که مایل به تمدید اقامت خود در ترکیه پس از اتمام دوره ویزا هستند ، کسانی که به دنبال معافیت ویزا هستند یا می خواهند بیش از 90 روز بمانند ، باید مجوز اقامت را بدست آورند. برای درخواست مجوز اقامت کوتاه مدت ، خارجی هایی که به عنوان مشاور املاک و مستغلات در ترکیه فعالیت می کنند و قصد تجارت یا تجارت را دارند ، باید اسناد زیر را به دفتر مهاجرت منطقه ای مربوطه (Göç ̇daresi) ارسال کرده و درخواست های آنها را ارسال کنند. سیستم اسکان الکترونیکی برای حداکثر دو سال برای یک مجوز اقامت کوتاه مدت معتبر است ، در صورت عدم استفاده از این نوع اقامتگاه برای مدت 6 ماه لغو می شود.
request درخواست اولیه
فرم درخواست مجوز اقامت
مبدا و کپی گذرنامه یا اسناد مسافرتی
 4 قطعه از تصویر گذرنامه
گواهی پشتیبانی مالی اقتصادی برای دوره اقامت
دعوت یا اسناد صادر شده توسط شخص یا شرکتی که مربوط به آن است.
در مورد بیمه درمانی معتبر (یکی برای موارد زیر کافی است).
اثبات دسترسی به خدمات درمانی در ترکیه تحت قراردادهای اجتماعی دو جانبه
اسناد ارسال شده توسط اداره تأمین اجتماعی
Drakhaast درخواست شرکت تأمین اجتماعی برای پوشش بیمه درمانی عمومی است
بیمه درمانی ویژه
شرایطی برای به دست آوردن گذرنامه ترکیه از طریق سرمایه گذاری
قوانینی که بر اعمال قانون ملیت ترکیه حاکم است ، اخیراً تغییر کرده است. طبق قوانین جدید ، خارجی هایی که حداقل یکی از گزینه های زیر سرمایه گذاری را دارند می توانند شهروندی ترکیه (TC) را برای خود و خانواده های خود بدست آورند. اگر داروی سرمایه گذاری در طی سه سال آینده فروخته نشود ، حداقل سرمایه گذاری 250،000 دلار تعیین می شود. این مبلغ اخیراً از یک میلیون دلار به 250،000 دلار کاهش یافته است. ارزش این وجوه برابر با لیر ترکیه است).
واریز نقدی به ارزش 500000 دلار (یا معادل آن در لیر ترکیه) حداقل 3 سال به یک بانک ترکیه نیاز دارد تا مبلغ سرمایه گذاری ثابت حداقل 500،000 دلار را بدست آورد.باید توسط سرمایه گذاری توسط وزارت دارایی، صنعت و فناوری تایید شود. تابعیت ترکیه امکان پذیر است زیرا اوراق قرضه دولتی حداقل به مدت 3 سال نگهداری می شود و سرمایه گذاری توسط خزانه داری و دارایی تایید شده است یا سهام سرمایه گذاری را با حداقل 500000 دلار در کمترین زمان ممکن خریداری کنید. این بدان معناست که شما می توانید برای خود و اعضای خانواده خود تابعیت ترکیه را دریافت کنید. مهاجرت همسر و فرزند (18 سال و زیر 18 سال) در صورتی مناسب است که یکی از گزینه های ذکر شده سرمایه گذاری مطابق با انتخاب شما و در صورت داشتن شرایط لازم ادامه یابد.
چه مدت طول می کشد تا همه اعضای خانواده تابعیت ترکیه را دریافت کنند؟ دریافت تابعیت ترکیه و پاسپورت ترکیه برای متقاضی اصلی (سرمایه گذار) و سایر اعضای خانواده معمولاً 3 تا 6 ماه طول می کشد، در صورتی که کلیه مدارک آماده و به درستی پردازش شوند و کار قبل و بعد از ثبت نام انجام شود. با تغییرات اخیر در قانون شهروندی، کل زمان اخذ تابعیت ترکیه در سال 2019 برای اعضای خانواده تنها 60 روز است. سرمایه گذاری در ترکیه
با سرمایه گذاری در ترکیه علاوه بر تابعیت و تابعیت از مزایای دیگری نیز برخوردار خواهید شد.
یکی از ساده ترین و سریع ترین راه های اخذ تابعیت ترکیه مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری می باشد. بنابراین بر اساس میزان سرمایه گذاری اعلام شده در بخش های مختلف اقتصادی کشور در دوره های مختلف می توانید برای اقامت موقت و سپس اقامت دائم اقدام کنید. لطفاً توجه داشته باشید که ممکن است هر ساله مقادیر متفاوتی از سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی و شهرهای مختلف این کشور اعلام شود و لزوماً نمی توانید به مبالغ اعلام شده در سال 2019 اعتماد کنید. برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در ترکیه در سال 2022.با این حال، مقدار مورد نیاز برای سرمایه گذاری از یک رشته به زمین دیگر متفاوت است و می تواند از یک رشته به رشته دیگر بسیار متفاوت باشد. بنابراین لازم است قبل از تصمیم گیری نهایی و برنامه ریزی برای این مورد از مشاوره سرمایه گذاری در ترکیه بهره مند شوید.
جاده های سرمایه گذاری در ترکیه
• سرمایه گذاری با خرید ملک در ترکیه
• سرمایه گذاری با سپرده بانکی در ترکیه
• خرید اوراق قرضه سرمایه گذاری
• سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار ترکیه
• سرمایه گذاری با کارآفرینی
• واردات و صادرات
• خرید یک برند سودآور
1- سرمایه گذاری در ترکیه با خرید ملک
یکی از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری برای خرید ملک در ترکیه است که بسته به نوع و ارزش ملک خریداری شده دارای مزایای متفاوتی است.
هنگام خرید ملک در ترکیه، علاوه بر سرمایه گذاری در ملکی که همه می دانیم سودآور است، می توانیم اقامت موقت ترکیه را نیز بگیریم، مثلاً ملکی به ارزش 800000 لیر در ترکیه (در هر شهر) بخریم و توسعه دهیم. آی تی. اقامت هر ساله از طریق این ملک، توجه داشته باشید که با اخذ و تمدید این نوع اقامت (یعنی از طریق سند ملکی) بعد از 5-8 سال می توانید پاسپورت ترکیه را نیز برای خود و خانواده اش بگیرید. برای دریافت.
اگر مبلغ سرمایه گذاری شما در ملک کمتر از 250 هزار دلار نباشد، می توانید بلافاصله پس از خرید درخواست شهروندی ترکیه را بدهید و طی 3 تا 4 ماه پاسپورت ترکیه را دریافت کنید که این یکی از مهمترین مزیت های سرمایه گذاری در ترکیه است. این را می توان به این دلیل ذکر کرد که شما نیز این مبلغ را در ملک سرمایه گذاری سرمایه گذاری کرده اید و هر ساله علاوه بر ارزش افزوده می توانید علاوه بر خود و خانواده، درآمد اجاره ماهانه این ملک را نیز کسب کنید. همچنین در مدت زمان کوتاهی تابعیت این کشور را دریافت خواهید کرد.
2-سرمایه گذاری در ترکیه با سپرده بانکی
این روش یکی از پرطرفدارترین روش های سرمایه گذاری در دنیاست و افرادی که سرمایه زیادی دارند برای اقامت ماهانه ترکیه و همچنین پاسپورت ترکیه اقدام می کنند.برای استفاده از این روش باید حداقل 500000 دلار به بانک سرمایه گذاری ترکیه پرداخت کنید. البته از این نظر مدت سه سال در نظر گرفته می شود و فرد می تواند تا سه سال از تاریخ واریز اصل مبلغ را برداشت نکند. با افتتاح حساب سپرده در بانک ترکیه، امکان درخواست اقامت وجود خواهد داشت. متقاضی پس از ارسال فرم درخواست خود به همراه مدارک افتتاح حساب سپرده در ترکیه، می تواند مراحل بعدی را برای اخذ اقامت و شهروندی ترکیه با درصد موفقیت بالا دنبال کند.
3-سرمایه گذاری با خرید اوراق قرضه
فروش اوراق قرضه و سهام توسط دولت ترکیه و اعطای اقامت و شهروندی ترکیه در ازای آن رونق گرفت زیرا اقتصاد ترکیه با چالش های زیادی روبرو بود. برای استفاده از این فرم باید حداقل 500000 تومان داشته باشید و با خرید اوراق قرضه دولتی یا سهام در ترکیه از آن در سرمایه گذاری استفاده کنید. اگر سهام یا اوراق قرضه برای حداقل 3 سال دارید، می توانید تابعیت و اقامت ترکیه را دریافت کنید. لازم به ذکر است طی این سه سال اوراق بهادار یا سهام اشخاص حقیقی تحت نظارت وزارت صنعت و فناوری ترکیه خواهد بود.
4-سرمایه گذاری در بورسا ترکیه
برای سرمایه گذاری در بازار سهام ترکیه، باید حداقل 500000 دلار سهم بخرید. اگر حداقل 3 سال این سهام را در اختیار داشته باشید، واجد شرایط اقامت نیز خواهید بود. لازم به ذکر است که بازار سهام ترکیه در سال های اخیر به ویژه بین سال های 2007 تا 2017 شاهد جهش های بزرگی بوده است.
5-سرمایه گذاری با کارآفرینی
افرادی که در سرمایه گذاری کار می کنند و با سرمایه گذاری فرصت های شغلی ایجاد می کنند به شرایط اخذ تابعیت ترکیه بسیار نزدیک خواهند بود. به خصوص کسانی که دارای روحیه کارآفرینی هستند می توانند برای حداقل 50 شهروند ترکیه فرصت شغلی ایجاد کنند.همچنین لازم به ذکر است که این افراد در ترکیه از حق بیمه تامین اجتماعی رایگان دولت ترکیه برخوردار خواهند شد.
6. واردات و صادرات
اگر بتوانید با سرمایه زیاد وارد ترکیه شوید و در زمینه صادرات و واردات فعال شوید به سودآوری و کارآفرینی زیادی در این کشور دست خواهید یافت و مزیت های دیگری نیز خواهید داشت.
7. خرید یک برند سودآور
با کمی تحقیق و مشاوره از شرکت های سرمایه گذاری در ترکیه می توانید اطلاعات لازم را در مورد برندهای سودآور مختلف در این کشور و با سرمایه مناسب برای خرید یا داشتن نمایندگی یکی از برندهای سودآور به دست آورید. برای این شرکت در صورت ثبت برند در ترکیه، اخذ پاسپورت ترکیه از طریق روش سرمایه گذاری امکان پذیر خواهد بود.
مروری بر اقتصاد ترکیه
ترکیه در کنار همسایگان خود مانند ایران، ارمنستان، گرجستان، عراق و سوریه و همچنین اروپایی هایی مانند بلغارستان و یونان از شرایط سرمایه گذاری خوبی در حمل و نقل و تجارت برخوردار است.
اقتصاد ترکیه در چند قرن گذشته فراز و نشیب های زیادی داشته است و هر چه با اروپا و آمریکا خوش شانس تر بوده است، به نظر می رسد اقتصاد، اعتبار و پول بهتری را شاهد بوده است.
احساسات ناسیونالیستی در مردم ترکیه بسیار قوی بود و با اتحاد بی‌نظیرشان در قرن گذشته، هر چند آهسته، به سمت استقلال اقتصادی و پیشرفت در میان بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری حرکت کردند.
ترکیه در یکی از حساس ترین و شاید مهم ترین مناطق جهان قرار دارد و موقعیت جغرافیایی آن بسیار مهم و دشوار است. ترکیه چهارراه شمال غربی آسیا و اروپا است و بسیاری از کشورها به ویژه ایران از خاک ترکیه برای حمل و نقل کالا و انرژی استفاده می کنند.
اقتصاد ترکیه مبتنی بر بخش های داخلی و مدرن است.ترکیه به این دو موضوع می پردازد و برایش مهم است که از ریشه های عمیق خود استفاده کند و از روند خودرو و فناوری مدرن عقب نماند. ترکیه از نظر تولید ناخالص داخلی در رتبه سیزدهم جهان و در رتبه نوزدهم جهان قرار دارد.
اکنون این کشور در کشتی سازی پیشرفت کرده و محصولات آن به کشورهای اروپایی نیز صادر می شود. علاوه بر کشورهای اروپایی مانند آلمان، کشورهای خاورمیانه از جمله ایران و عراق نیز واردات بالایی از ترکیه دارند.
مزایای سرمایه گذاری در ترکیه
یکی از مهمترین چیزهایی که قبل از سرمایه گذاری در ترکیه باید بدانید، مزایایی است که از سرمایه گذاری در ترکیه دریافت می کنید. به دلیل مزایای فراوانی که دارد، ایرانیان زیادی را به سمت سرمایه گذاری در این کشور جذب کرده است.
البته این مزایا ممکن است برای برخی در دسترس نباشد زیرا ممکن است برای برخی دیگر مناسب نباشد. به همین دلیل، قبل از انجام آزمایش باید از این فواید آگاه باشید. ما در بحث های قبلی به برخی از این مزایا اشاره کردیم، اما از این فرصت استفاده کردیم و همه آنها را مرور کردیم تا بتوانید از نزدیک آنها را ببینید.
اخذ تابعیت ترکیه
یکی از مهمترین دلایل و مزایای سرمایه گذاری در ترکیه اخذ تابعیت ترکیه می باشد. سرمایه گذاری در ترکیه یکی از راه هایی است که افراد به دنبال شهروندی و تابعیت ترکیه هستند. اگر می خواهید به این کشور مهاجرت کنید و امیدوارید که در نهایت تابعیت ترکیه را دریافت کنید، سرمایه گذاری یکی از کم دردسرها و امن ترین راه هاست.
این روش برای کسانی مناسب است که سرمایه مناسبی دارند و از این سرمایه برای اخذ تابعیت دوم استفاده می کنند. پس اگر توانایی سرمایه گذاری دارید و به دنبال راه حلی مناسب برای اخذ تابعیت ترکیه هستید این روش را از دست ندهید.انواع سرمایه گذاری در ترکیه
راه های مختلفی برای دریافت سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد. موقعیت هایی که هر کدام مزایای خاص خود را دارند و برای فرد خاصی مناسب هستند. اگر به دنبال سرمایه گذاری در ترکیه هستید، ابتدا باید نوع سرمایه گذاری خود را تعیین کنید تا بتوانید سرمایه گذاری قابل اعتمادتر و دقیق تری را انتخاب کنید.
به همین دلیل دانستن راه های ممکن سرمایه گذاری در ترکیه یکی از مهم ترین مراحل است. در اینجا برخی از راه های دریافت سرمایه گذاری در ترکیه آورده شده است. امیدواریم با مطالعه و تحقق این مدل ها بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید.
سرمایه گذاری در ترکیه با خرید ملک
سرمایه گذاری در ترکیه خرید ملک یکی از مواردی است که ایرانیان عزیز روی آن تمرکز دارند. این سرمایه گذاری بالقوه سریع و عالی است. در واقع مهاجران پول خود را در اختیار بازار و ریسک های موجود قرار نمی دهند، بلکه پول خود را در مسیر پیشرفت و سودآوری قرار می دهند.
یکی از راه های اصلی سرمایه گذاری در ترکیه خرید ملک در ترکیه است. ارزش ملک خریداری شده نباید کمتر از 250000 دلار باشد و ملک نباید به مدت 3 سال فروخته شود. با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می توانید اجازه اقامت در ترکیه را دریافت کنید. به همین دلیل روش سرمایه گذاری در ترکیه یکی از راه های اخذ اقامت ترکیه می باشد.


سرمایه گذاری در ترکیه با سپرده بانکی
سرمایه گذاری در ترکیه از طریق بانکداری موضوع مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد و قوانین جاری در این زمینه به خصوص به صورت محلی در ترکیه مورد توجه قرار گیرد و اطلاعات لازم به دست آید.
به این ترتیب شما یک حساب بانکی و پول در یک بانک ترکیه دارید. پس باید 500 هزار دلار در یکی از بانک های سرمایه گذاری ترکیه به مدت سه سال برنده شوید و این پول را در حساب خود داشته باشید.


سرمایه گذاری در ترکیه با خرید سهام
دولت ترکیه سرمایه گذاری را در خرید اوراق قرضه و سهام برای رشد و توسعه اقتصاد خود تایید کرد.سرمایه اولیه 500000 دلار تعیین شده است و هر فردی که قصد دارد از این طریق به سرمایه گذاری ترکیه مراجعه کند باید این پول را در حساب بانکی خود داشته باشد. این نوع سرمایه گذاری می تواند مسکن برای سرمایه گذاران در ترکیه فراهم کند.
در سال های اخیر ایرانی ها از خرید اوراق قرضه دولتی سرمایه گذاری در ترکیه مطلع شده اند. در این زمینه بسیار مهم است که با یک وکیل یا مشاور آشنا به این موضوع مشورت کنید و در مناسب ترین زمان بهترین تصمیم را بگیرید.
سرمایه گذاری در ترکیه این شرکت برای همه مهاجران از طریق منازل سرمایه گذاری توصیه نمی شود، اما می تواند یکی از مهم ترین و سریع ترین عملیات در این زمینه باشد، مراقب باشید.


سرمایه گذاری در ترکیه با خرید اوراق قرضه و سهام
شرط این روش سرمایه گذاری در ترکیه این است که اوراق قرضه حداقل به مدت 3 سال فروخته نشود. سرمایه گذاری حداقل 500000 دلار باید توسط وزارت دارایی و اداری ترکیه تایید شود.
دولت ترکیه سرمایه گذاری را در خرید اوراق قرضه و سهام برای رشد و توسعه اقتصاد خود تایید کرد. سرمایه اولیه 500000 دلار تعیین شده است و هر فردی که قصد دارد از این طریق به سرمایه گذاری ترکیه مراجعه کند باید این پول را در حساب بانکی خود داشته باشد. این نوع سرمایه گذاری می تواند مسکن ترکیه را برای سرمایه گذاران به ارمغان بیاورد.
این امر زیر نظر وزارت امور خارجه ترکیه انجام می شود و یکی از شروط اصلی و مهم این نوع سرمایه گذاری برای اخذ اقامت ترکیه، نگهداری اوراق خریداری شده به مدت حداقل 3 سال می باشد.
در غیر این صورت تابعیت ترکیه به اتباع خارجی اعطا نخواهد شد. در واقع سرمایه گذاران حق خرید یا فروش سهام خود را به مدت 3 سال برای اخذ اقامت این کشور ندارند و سرمایه گذاری توسط وزارت صنعت و فناوری ترکیه تنظیم می شود.مزایای مهم سرمایه گذاری در ترکیه
سرمایه گذاری در هر کشوری مزایای واقعی دارد. ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست و سرمایه گذاری مزایای زیادی برای سرمایه گذاران و خانواده های آنها دارد.
پاسپورت ترکیه در لیست 20 پاسپورت برتر دنیا قرار دارد و مدت اعتبار آن 10 سال است. همچنین برای مادام العمر تمدید خواهد شد. نیازی به سرمایه گذار در ترکیه نیست. بدون ویزا می توان به 148 کشور و 26 کشور شینگن سفر کرد.


برای مطالعه بیشتر در رابطه با سرمایه گذاری در ترکیه به آدرس سایت ترامند مراجعه کنید.

منبع خبر :