مهاجرت به ترکیه

در این مقاله به طور علمی نحوه اخذ اقامت یا شهروندی ترکیه، هزینه مهاجرت برای ترکیه و به طور کلی صفر تا صد مهاجرت برای ترکیه بحث خواهد شد. آیا به ویزای ترکیه برای مهاجرت به ترکیه نیاز دارم؟ راه هایی که ایرانیان مهاجرت به ترکیه می روند چیست؟ آیا امکان اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیل یا کار مهاجرت وجود دارد؟ هزینه سرمایه گذاری یا خرید ملک در ترکیه چقدر است؟ آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد؟ در این مقاله سعی کرده ایم پاسخ دقیق و قانونی به این گونه سوالات را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.
مهاجرت به ترکیه یکی از محبوب ترین گزینه ها برای ایرانیان است زیرا مردم برای سفر نیازی به ویزا ندارند و مهاجرت به این کشور و ترکیه نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی به ایران نزدیکتر است. روش های مختلفی برای درخواست مهاجرت برای ترکیه وجود دارد و متقاضیان می توانند برای کار، تحصیل یا سرمایه گذاری مهاجرت در این کشور اقدام کنند. اگر به مهاجرت در ترکیه می روید، باید از شرایط تحصیلی، اقتصادی و کاری در این کشور آگاه باشید. در نتیجه موسسه مهاجرت اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار داده است
ترکیه که با نام جمهوری ترکیه نیز شناخته می شود کشوری در منطقه اوراسیا است که بیشتر آن در آسیا «آناتولی» و کوچکترین قسمت آن در اروپا «تراکیا» است. همسایگان گرجستان عبارتند از: گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، ایران، یونان و بلغارستان. آب و هوای این کشور کوهستانی و نسبتاً بارانی است. این کشور حدود 34.84 میلیون نفر جمعیت دارد.
بزرگترین شهرهای ترکیه به ترتیب استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا و آدانا هستند. هر شهر در کشور دارای یک منطقه تجاری و پارک های ملی است. ترکیه کشوری توسعه یافته است که برای زندگی بسیار مناسب است.فرهنگ مردم این کشور بسیار متنوع است و از فرهنگ های آسیای غربی، اروپای شرقی، آسیای مرکزی و قفقاز تشکیل شده است.
اقتصاد ترکیه ترکیبی از اقتصاد مدرن و بومی است. تولید ناخالص داخلی ترکیه در سال 2020 برابر با 720 میلیارد دلار بود که در رتبه یازدهم جهان قرار گرفت. همچنین در صنعت خودروسازی بسیار پیشرفته است. بر اساس آخرین آمار این کشور در سال 2015، بیش از 1/3 خودرو در این کشور تولید شده است و ترکیه از این نظر رتبه چهاردهم جهان را دارد.


مهاجرت به عنوان یک توریست
ترکیه یکی از کشورهای موفق در جذب گردشگر با روند رو به رشدی است. تابستان های زیبا، سواحل دریای سیاه و دریای اژه، دریانوردی بی نظیر، وجود گونه های مختلف پرندگان، گونه های جانوری و گیاهی و آب درمانی تنها بخشی از جاذبه های گردشگری این کشور است. این نوع اقامت حداکثر 90 روز (سه ماه) اعتبار دارد.
ایرانی ها می توانند 3 ماه بدون ویزا در ترکیه بمانند. البته باید توجه داشت که در این سه ماه گردشگران قادر به کار، تحصیل و فعالیت اقتصادی نخواهند بود.


مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل
یکی از راه هایی که مهاجرت می تواند در نهایت به ترکیه منتهی شود، تحصیل در آنجا است. ترکیه به دلیل ارتباط با اروپا دارای دانشگاه های معتبر زیادی است که این کشور را به مقصد تحصیل بسیاری از افراد تبدیل کرده است. افرادی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند باید بدانند که می توانند این دوره را از مدرسه شروع کرده و تا مقاطع بالاتر مانند لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ادامه دهند. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر قصد تحصیل در مدارس ترکی را دارید باید ترکی استانبولی را روان صحبت کنید.


کودکان باید از 7 سالگی وارد مدارس ترکیه شوند و تا 18 سالگی به تحصیل ادامه دهند.یکی دیگر از مزایای تحصیل در مدارس ترکیه عدم وجود شهریه است و شهریه در این مدارس رایگان خواهد بود. همچنین اگر می خواهید تحصیل در دانشگاه های ترکیه را تجربه کنید، بدانید که زبان تحصیل در آنها انگلیسی و ترکی است.


دانشگاه های دولتی این کشور دوره های خود را به زبان ترکی ارائه می دهند و اگر قصد تحصیل زبان انگلیسی در ترکیه را دارید باید در دانشگاه های خصوصی این کشور تحصیل کنید.کشور برای پذیرش باید در آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه شرکت کنید و نمرات لازم را کسب کنید.
برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه، متقاضی ابتدا باید مدرک داشته باشد. برای دریافت این عنوان باید در آزمون تومور که توسط مرکز آموزش زبان ترکی انجام می شود شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنید.
دانشگاه های ترکیه هر ساله آزمون هایی برگزار می کنند و متقاضیان بر اساس نتایج این آزمون انتخاب می شوند. برخی از کالج ها علاوه بر این آزمون، شرط معدل هم دارند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا، متقاضی باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل باشد. آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری دو بار در سال در ترکیه برگزار می شود.


کسانی که مایل به ورود به دانشگاه های دولتی ترکی و ترکی زبان هستند باید در آزمونی به نام Yos و متقاضیان ورود به دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه در آزمون دیگری به نام Sat شرکت کنند. البته به شرط داشتن رزومه قابل قبول می توانید از دولت ترکیه برای مهاجرت و تحصیل در ترکیه بورسیه دریافت کنید.


تحصیل در ترکیه نمی تواند منجر به اقامت دائم این کشور شود و افراد باید پس از فارغ التحصیلی به کشور خود بازگردند. اگر می خواهید اقامت دائم ترکیه شوید، باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای ترکیه دیگری که منجر به اقامت دائم می شود، مانند ویزای کار یا سرمایه گذاری تبدیل کنید.مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج
اکثر کشورهای جهان به شهروندان خود اجازه می دهند تا برای همسر خارجی خود اجازه اقامت بگیرند. ترکیه نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر این شرایط را ارائه می دهد. برای این نوع مهاجرت کافی است متقاضی مدارک ازدواج را ارائه کند و ثابت کند که ازدواج رسمی نیست.
به متقاضیانی که برای اقامت این کشور از طریق ازدواج اقدام کنند، اقامت موقت 3 تا 5 ساله اعطا می شود. اگر ازدواج شما در این مدت همچنان معتبر است، پس از این اقامت موقت، می توان به متقاضیان اقامت دائم این کشور اعطا کرد. این روش یکی از ساده ترین راه ها برای مهاجرت برای آمدن به این کشور و اخذ مجوز اقامت است. برای این کار، متقاضی فقط باید نشان دهد که هدف از ازدواج اخذ اقامت نیست، بلکه زندگی مشترک است.
چندین روش تأیید برای این منظور وجود دارد. اما اگر قصد دارید برای زندگی مشترک با یک شهروند ترکیه و مهاجرت به ترکیه ازدواج کنید، برای دریافت اقامت این کشور بسیار خوش شانس خواهید بود. علاوه بر این، اگر در طول اقامت خود در این کشور صاحب فرزند شوید، فرزند شما اجازه اقامت و پاسپورت ترکیه را نیز دریافت خواهد کرد.
اما بهتر است در نظر داشته باشید که در ترکیه نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی ازدواج رسمی برای اخذ اقامت جرم محسوب می شود. بنابراین در صورت رفع این موضوع متقاضیان با جریمه نقدی و حتی حبس مواجه خواهند شد.
مدارک مورد نیاز برای شهروندی ترکیه
اتباع خارجی در صورت داشتن شرایط زیر می توانند برای تابعیت درخواست دهند:
1. متقاضی باید به سن قانونی رسیده باشد یا می تواند از طریق قیم خود درخواست دهد.
2. پنج سال به طور مداوم در ترکیه زندگی کنید و حداقل 180 روز در سال در ترکیه بمانید.
3. متقاضی باید مدارکی برای اثبات اقامت ترکیه داشته باشد.این مدارک را می توان از راه های زیر دریافت کرد.
• دارای ملک در ترکیه.
• سرمایه گذاری در ترکیه.
• کار در ترکیه با مجوز کار.
• با یک شهروند ترکیه ازدواج کنید.
• روابط نزدیک خانوادگی افرادی که تابعیت ترکیه را به دست آورده اند.
• فارغ التحصیل از ترکیه.
• بهداشت عمومی بیماری های غیرخطرناک ندارد
• داشتن درآمد یا شغلی که بتواند زندگی خود و خانواده خود را در ترکیه تامین کند.
• احترام به امنیت ملی و نظم عمومی.
سوالات متداول نحوه اخذ تابعیت ترکیه از کجا برای شهروندی ترکیه اقدام کنیم؟ درخواست شهروندی ترکیه را می توان از یک شخص یا نماینده قانونی آنها از یک مقام دولتی در محل اقامت آنها یا با تماس با وزارت امور خارجه خارج از کشور دریافت کرد. درخواست ایمیل پذیرفته نخواهد شد. چقدر طول می کشد تا تابعیت ترکیه را دریافت کنیم؟ در صورت تکمیل کلیه مدارک مورد نیاز برای درخواست شهروندی، این فرآیند به موقع تکمیل خواهد شد. در غیر این صورت، اگر شواهد کافی وجود نداشته باشد، زمان تمام شده است. آیا اخذ تابعیت ترکیه از طریق مادر یا پدر امکان پذیر است؟ طبق ماده 1 قانون شماره 403 تابعیت ترکیه، فردی که مادر یا پدر ترک دارد حق دارد تابعیت ترکیه را دریافت کند. مدت زمان اقامت در ترکیه برای اخذ تابعیت ترکیه چقدر است؟ در این مدت چه مدت می توانید ترکیه را ترک کنید؟ اقامت دائم در ماده 11 قانون 5901 تعریف شده است، بنابراین برای اخذ تابعیت ترکیه، اتباع خارجی باید به مدت 5 سال در ترکیه اقامت داشته باشند و در صورتی که مدت اقامت پس از درخواست از شش ماه بیشتر نشود، می توانند به خارج از کشور بروند. در ترکیه.


مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری
شما همچنین می توانید با سرمایه گذاری در این کشور به مهاجرت ترکیه اقدام کنید.نکته جالب در مورد سرمایه گذاری در ترکیه این است که علاوه بر اخذ اقامت ترکیه، بازده و سود بالایی را نیز برای شما به همراه خواهد داشت. راه های مختلفی برای سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد. به عنوان مثال، متقاضیان می توانند برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت یا از طریق کارآفرینی و راه اندازی یک تجارت جدید در کشور اقدام کنند. همچنین اگر در حال خرید ملک در ترکیه هستید، می توانید با سرمایه گذاری و اخذ اقامت ترکیه، مهاجرت دریافت کنید.


مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک
اگر شخصی در ساخت و ساز سرمایه گذاری کرده باشد، ملک یا زمین در ترکیه برای زندگی یا تجارت خریداری کرده باشد، حق دریافت e-ikamet و سپس شهروندی را دارد.
اجازه اقامت در ترکیه با خرید ملک با شرایط زیر صادر می شود:
مالکیت یا خرید ملک یا زمین در ترکیه صرف نظر از قیمت آن باعث اخذ اقامت ترکیه می شود، با این تفاوت که اگر ارزش ملک شما کمتر از 250000 دلار باشد ابتدا یک خانه به مدت یک سال دریافت خواهید کرد. مجوز در ترکیه و سپس به مدت پنج سال می توانید برای شهروندی ترکیه اقدام کنید.
بر اساس قانون مهاجرت ترکیه، شهروندان خارجی می توانند ابتدا با خرید ملک به ارزش حداقل 250000 دلار، تابعیت خود را کسب کنند. اما این بدان معنا نیست که پس از اخذ تابعیت می توانید ملک خود را بفروشید یا به شخص دیگری انتقال دهید. در عوض، برای حفظ شهروندی باید ملک خریداری شده را تا سه سال نگه دارید.


اقامت در ترکیه از طریق گردشگری
گردشگران ایرانی می توانند تا 90 روز بدون ویزا در ترکیه اقامت داشته باشند اما اگر بخواهند بیش از 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند باید شرایط و مدارک زیر را برای اخذ اقامت توریستی داشته باشند:
• ارائه شواهدی مبنی بر توانایی مالی.• داشتن پاسپورت معتبر.
• 4 عکس (گرفته شده در 6 ماه گذشته، تا زمان درخواست).
• بیمه درمانی معتبر
این اجازه اقامت در ترکیه برای گردشگران، بازرگانان، مالکان یا مستاجران، دانشجویان و بستگان شهروندان ترکیه ای که قصد اقامت بیش از 90 روز در ترکیه را دارند صادر می شود. هنگام صدور مجوز، باید مدرکی دال بر هدف اقامت، مالکیت ملک یا اجاره خود ارائه دهید.


خرید یا اجاره خانه در ترکیه
هنگام انتخاب ملک باید به فاصله آن از دریا، کوه، مرکز شهر، امکانات محلی، اماکن گردشگری توجه کرد. ارزش ملک تحت تأثیر این موارد است. به علاوه قیمت آپارتمان در مجتمع مسکونی با داشتن خانه شخصی یا ویلایی متفاوت است.
هر خارجی می تواند در ترکیه ملک بخرد. اما یک سری الزامات باید رعایت شود:
شما فقط می توانید یک ملک داشته باشید.
مساحت ملک نمی تواند بیش از 30 هکتار باشد.
املاک را نمی توان در نزدیکی تاسیسات نظامی خریداری کرد.
قبل از انجام معامله، باید یک حساب بانکی باز کنید و در اداره مالیات ثبت نام کنید.
اکثر املاک آماده جابجایی، تعمیر و تجهیز هستند. ترک‌ها به راحتی و ظاهر زیبا اهمیت زیادی می‌دهند، بنابراین شما در انتخاب خود غافل هستید.

منبع خبر :