کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اجازه دهید ابتدا دیجیتال مارکتینگ را روشن و توضیح دهیم. دیجیتال مارکتینگ یا دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال)، مجموعه ای از تمام فعالیت های تجاری است که یک شرکت از طریق رسانه های دیجیتال برای ارتباط با مشتریان خود از طریق اینترنت استفاده می کند. کارشناسان بازاریابی دیجیتال مارکتینگ را با چتری مقایسه می کنند که تمام فعالیت های دیجیتال را در بر می گیرد. شرکت ها از ابزارهای دیجیتالی مختلفی مانند وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجوی گوگل، ایمیل و بسیاری دیگر برای جذب و حفظ مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می کنند.

دیجیتال مارکتینگ مشابه یک تجارت سنتی نیست. به عنوان مثال، در خرده فروشی سنتی، تمرکز بر فروش محصول به مصرف کننده است، اما در دیجیتال مارکتینگ، همه چیز به بازاریابی نیست.

 

دیجیتال مارکتینگ تلاش می کند تا در زمان و مکان مورد نیاز مشتری در دسترس باشد و با کمک دانش پرسونا، مخاطب نیز به همین ترتیب در ذهن مخاطب احساس ارزشمندی می کند. واقعیت این است که مردم نسبت به سال های گذشته زمان بیشتری را در اینترنت و فضای مجازی سپری می کنند و در نتیجه سبک زندگی آن ها دستخوش تغییرات زیادی شده است. یعنی اهمیت دیجیتال مارکتینگ در فضای امروزی می تواند به ما بگوید.

 با تمام آنچه تاکنون گفتیم، برای خلاصه کردن پاسخ سوال دیجیتال مارکتینگ؛ به این قاعده خواهیم رسید که دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی باید در جایگاه مخاطب قرار گیرد. یعنی اینترنت و سایبر. خوب، وقتی دیجیتال مارکتینگ را شناختیم، بیایید نگاهی بیندازیم که چه کسی متخصص دیجیتال مارکتینگ است و چگونه می توان یک متخصص دیجیتال مارکتینگ شد.

 

بخش بعدی به این موضوع می پردازد.کارشناسان دیجیتال مارکتینگ چه می کنند؟

کارشناسان دیجیتال مارکتینگ با وجود داشتن مهارت های متفاوت، معمولا در یک زمینه متخصص هستند و در همان زمینه فعالیت می کنند. در اینجا چند شغل وجود دارد که کارشناسان دیجیتال مارکتینگ می توانند انجام دهند:

 

کارشناسان سئو

وظیفه یک متخصص سئو بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو است. او باید مسائل فنی (مانند سرعت وب سایت) را کنترل کند یا با تیم تولید محتوا تماس بگیرد تا استراتژی های محتوا و کلمات کلیدی را تعیین کند تا محتوا را به شیوه ای جذاب در وب سایت قرار دهد. ترافیک ارگانیک تر.

 

کارشناس بازاریابی محتوا

 ممکن است یک متخصص بازاریابی محتوا را با یک سازنده محتوا اشتباه بگیرید. اما نقش این دو مکان یکسان نیست. سازندگان محتوا اغلب در یکی از زمینه های تولید محتوای نوشتاری و تصویری فعالیت می کنند. از سوی دیگر، کارشناسان بازاریابی محتوا، کارشناسان دیجیتال مارکتینگ هستند که با تولیدکنندگان محتوا هماهنگ می‌کنند، استراتژی‌های محتوا را تنظیم می‌کنند و با کارشناسان سئو هماهنگ می‌شوند. هدف آن جذب افراد به کسب و کار مورد نظر با تولید و توزیع محتوای جذاب و مفید در هر قسمت از سفر مشتری است.

 

کارشناس شبکه های اجتماعی

کار یک کارشناس شبکه های اجتماعی را می توان ترکیبی از یک متخصص سئو و یک متخصص بازاریابی محتوا دانست. کارشناسان دیجیتال مارکتینگ که در این زمینه کار می کنند باید بر تولید و توزیع مناسب محتوا در رسانه های اجتماعی نظارت کنند، مقالات را سازماندهی کنند، با مخاطبان ارتباط برقرار کنند و هشتگ ها را تعریف کنند. این موقعیت کاری ارتباط نزدیکی با دو مکان قبلی دارد و گاهی اوقات بخشی از بازاریابی محتوا در نظر گرفته می شود.

 

بیشتر بخوانید:

 

آموزش کامل دیجیتال مارکتینگ

 

دیجیتال مارکتینگ کارشناس وکالت

این موقعیت کاری بیشتر از موقعیت دو قلب فنی است و شخص دریافت کننده آن مسئولیت مدیریت و تحلیل کمپین دیجیتال مارکتینگ را بر عهده دارد.به عنوان مثال، او به دنبال نرم افزار و برنامه هایی است که بتواند رفتار کاربران را در کمپین ها به طور دقیق تحلیل کند.

 

مدیر دیجیتال مارکتینگ

اگر به عنوان یک متخصص دیجیتال مارکتینگ در این بخش ارتقا پیدا کنید، مسئولیت های شما افزایش می یابد. در این مورد، شما باید با هر تیمی که شعبه دیجیتال مارکتینگ یک شرکت است کار کنید. استراتژی هایی را برای تمام جنبه های بازاریابی دیجیتال دریافت کنید و به طور مداوم عملکرد بخش های مختلف را تجزیه و تحلیل و بهبود بخشید.

 

متخصص دیجیتال مارکتینگ

6 مهارت تخصصی دیجیتال مارکتینگ

کارشناسان دیجیتال مارکتینگ مهارت های متفاوتی دارند. او باید به تمام زمینه های دیجیتال مارکتینگ تسلط داشته باشد و در هر یک از این زمینه ها مهارت داشته باشد. در اینجا چند مهارت مورد نیاز برای یک بازاریاب دیجیتال آورده شده است.

 

متخصص دیجیتال مارکتینگ

1- بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یکی از قدیمی ترین مهارت های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ است. شما می توانید از طریق ایمیل با افراد ارتباط برقرار کنید و با ارسال خبرنامه، اطلاعیه و ... با آنها ارتباط برقرار کنید.

 

ایمیل مارکتینگ چیست؟

 

2- بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و سئو

سئو نقش مهمی در موفقیت کمپین های بازاریابی دیجیتال دارد، به همین دلیل است که یادگیری نحوه بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. کسب مهارت های سئو، همکاری با سایر روش های بازاریابی آنلاین را آسان تر می کند. در حالی که به احتمال زیاد شما یک متخصص SEO در تیم خود خواهید داشت، به عنوان یک متخصص دیجیتال مارکتینگ اگر مسئول سئو و نظارت بر کار آنها هستید، هستید. این برای شما مهم است و نکته خوبی خواهد بود. بهترین و موثرترین راه برای آموزش سئو، تجربه کار با سئو است. همچنین، در مورد بازاریابی موتورهای جستجو نیز مطالعه کنید تا بدانید که گوگل چگونه فکر می کند، علاوه بر جنبه های فنی کار!

 

3- ابزار تحلیل

یکی از مهمترین مهارت های یک متخصص دیجیتال مارکتینگ تجزیه و تحلیل مواردی مانند رشد سئو در یک وب سایت است.به همین دلیل، بازاریابان دیجیتال باید به ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Search Console مسلط باشند. همچنین توانایی تحلیل شبکه های اجتماعی با استفاده از ابزارهای مختلف از مهارت های مهم در این زمینه است.

 

برای یک کارگاه حرفه ای Google Analytics ثبت نام کنید

 

4- رشد تفکر

مقالات مرتبط

یاد بگیرید چگونه لایک های خود را در اینستاگرام مخفی کنید

 

بازاریابی مکان محور چیست؟

 

شما کار طراحی را انجام نخواهید داد، بلکه باید بر کار طراحان وب سایت و شبکه های اجتماعی نظارت داشته باشید و با آن تعامل داشته باشید. بنابراین خوب است کمی در مورد تفکر طراحی و تجربه کاربر مطالعه کنید.

 

5- بازاریابی محتوا

شکی نیست که بازاریابی محتوا و بازاریابی دیجیتال ارتباط نزدیکی دارند. به عنوان یک متخصص دیجیتال مارکتینگ، به محتوای جالب نیاز دارید، چه بخواهید سئوی خود را بهبود ببخشید و چه بخواهید شبکه های اجتماعی را پیگیری کنید.

 

به بازاریابی محتوا علاقه دارید؟

 

راهنمای کامل بازاریابی محتوا را بخوانید.

 

6- دانش فنی

اگر می خواهید یک متخصص دیجیتال مارکتینگ شوید، واقعاً به دانش فنی نیاز دارید. شما واقعاً به مهارت های برنامه نویسی وب سایت و همچنین دانش سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس نیاز دارید.

 

5 نکته برای تبدیل شدن به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ

برای حرفه ای شدن در دیجیتال مارکتینگ باید تلاش زیادی کرد، اما انجام این کار به شما کمک می کند تا به بهترین ها در بازاریابی دیجیتال برسید. با این حال، اگر می خواهید این شغل را بیاموزید، هیچ چیز مانع از تبدیل شدن به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ نمی شود. در اینجا ده گام مهمی وجود دارد که می توانید برای شروع آماده شدن برای میانجیگری بردارید.1. با سایر افراد فعال ارتباط برقرار کنید

یکی از بهترین راه ها برای یادگیری بازاریابی دیجیتال، ارتباط با افرادی است که در این زمینه با تجربه و شناخته شده هستند. این افراد را پیدا کنید و سعی کنید از آنها بیاموزید. استراتژی های آنها را مرور کنید تا ببینید با هر مشکلی چه کردند.

 

همچنین می توانید در جلسات مختلف مرتبط با دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید تا در مورد این فضا بیشتر بدانید.

 

2. مهارت های بازاریابی و رسانه های اجتماعی را به دست آورید

علاوه بر استفاده از تبلیغات پولی مانند تبلیغات فیس بوک و.، همچنین باید نحوه تجارت و استفاده در سایر شبکه های اجتماعی را بیاموزید. بسته به وب سایت و کسب و کار خود، ممکن است لازم باشد شبکه های رسانه ای دیگری مانند توییتر، پینترست و لینکدین را کاوش کنید. به همین دلیل، داشتن مهارت های لازم برای برخورد با این رسانه ها مهم است.

 

 

 

 


 

 

 

 

3- اجرای کمپین های بازاریابی محتوا

برای ارائه و ترویج کمپین های تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ، به محتوایی نیاز دارید که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

رضایت کاربر را جلب کنید و هر آنچه را که می خواهد به او بدهید.

برای کاربران جالب است و می خواهند آن را بخوانند.

بهینه شده برای تمامی زمینه ها مانند سئو و ..

یادداشت بردارید

محتوا می تواند به صورت متن، ویدئو یا صوتی باشد و می تواند در قالب های مختلف مانند متن، ویدئوهای یوتیوب و پادکست منتشر شود.

 

در یک تیم بازاریابی دیجیتال پیشرفته، شما به عنوان یک متخصص دیجیتال مارکتینگ وظیفه نوشتن و تهیه محتوا را دارید. زیرا شما یک نویسنده اختصاصی برای آن خواهید داشت. اما این به شما بستگی دارد که بفهمید چیست و آن را انجام دهید.۴- گواهی دیجیتال مارکتینگ بگیرید

یکی از سریع‌ترین و موثرترین راه‌ها برای تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی دیجیتال، مطالعه یک دوره دیجیتال مارکتینگ کامل است. این آموزش هر آنچه را که باید در مورد بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ بدانید را به شما آموزش می دهد. بدون نیاز به خواندن منابع و راهنماهای مختلف و بدون نیاز به تحقیق اضافی، بیاموزید. دریافت جایزه دیجیتال مارکتینگ از یک شرکت معتبر راهی عالی برای نشان دادن اینکه مردم به دنبال چنین قدرتی هستند هستند. این تأیید به آنها می گوید که شما بازاریابی دیجیتال را می شناسید و دانش شما را در این زمینه تضمین می کند.

اما فراموش نکنید که داشتن مدرک نشان نمی دهد که شما در این زمینه حرفه ای، شایستگی و مهارت دارید. این فقط نشان می دهد که شما دانش انجام آن را دارید و در مراحل اولیه ارسال آن قابل اعتماد هستید.

البته اگر می خواهید در یک آژانس یا یک شرکت بزرگ موقعیتی کسب کنید، باید سال ها تجربه و روش هایی برای نشان دادن و اثبات مهارت های خود داشته باشید.

 

5- از آخرین آپدیت ها و امکانات دیجیتال آگاه باشید

گوگل سالانه هزاران به روز رسانی در نتایج جستجو و الگوریتم های خود انجام می دهد، فیس بوک دائماً به قابلیت های خود اضافه می کند و تبلیغات گوگل به سمت هوش مصنوعی پیش می رود. تغییراتی که در صنعت دیجیتال مارکتینگ رخ می دهد، مداوم و عظیم هستند. این بدان معنی است که آموزش برای متخصصان دیجیتال مارکتینگ پایانی ندارد و این دقیقاً همان چیزی است که کار متخصصان بازاریابی دیجیتال را بسیار جالب و چالش برانگیز می کند. شما هرگز خسته نخواهید شد زیرا همیشه چیز جدیدی برای دیدن و یادگیری دارید.سوالات متداول در مورد دیجیتال مارکتینگ Expert

آیا می توانم بدون هیچ تجربه ای متخصص دیجیتال مارکتینگ شوم؟

دیجیتال مارکتینگ مانند هر شغل یا شغل دیگری نیاز به آموزش و آموزش قبل از شروع یک شغل دارد. نکته مهم این است که بدانید وقتی شروع به کار در دنیای دیجیتال مارکتینگ می کنید، باید دانش خود را به روز نگه دارید و به یادگیری و کاوش ادامه دهید.

 

کارآموزی برای شرکتی که کارآموزان دیجیتال مارکتینگ را می پذیرد راهی برای کسب تجربه و ورود تدریجی به بازار خدمات دیجیتال مارکتینگ است.

 

یادگیری دیجیتال مارکتینگ را از کجا شروع کنیم؟

اگر قصد مطالعه برای تبدیل شدن به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ را دارید، باید مراقب باشید و همیشه آخرین منابع منابع یادگیری را انتخاب کنید. ما در آکادمی اینفوگرام با انتشار مطالب آموزشی رایگان و انجام فعالیت های آموزشی سعی در آموزش متخصصان دیجیتال مارکتینگ داریم.

 

همچنین می توانید از سایت هایی مانند Hubspot و موسسه دیجیتال مارکتینگ برای استفاده از منابع خارجی استفاده کنید.

 

درآمد دیجیتال مارکتینگ در ایران چقدر است؟

مانند بسیاری از مشاغل و مشاغل، حقوق یک متخصص دیجیتال مارکتینگ به پیشینه، نوع شغل (کار در یک شرکت یا خصوصی) و کشوری که کار در آن انجام می شود بستگی دارد. درآمد دیجیتال مارکتینگ در ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. درآمد غیرقابل کسب را نمی توان ثابت در نظر گرفت. به عنوان مثال، یک تولید کننده محتوا بسته به مهارت شغلی که ارائه می دهد، می تواند ماهیانه 500 هزار تا 30 میلیون کلیک برای تولید محتوا داشته باشد.

 

نتیجه

در این بحث سعی کردیم با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ صحبت کرده و شما را با آنها آشنا کنیم و به دنبال پاسخگویی به سوالات شما در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ بودیم.از آن زمان، ما در مورد شناخت دیجیتال مارکتینگ و تعریف آن و نزدیک شدن به پاسخ به سؤال در شش مرحله اساسی و مهم صحبت کرده ایم. امیدواریم تا پایان این مقاله بتوانید مروری بر بخش‌های مختلف و اهمیت کار دیجیتال مارکتر داشته باشید. در این بین اگر اشتباهی کردید یا مقاله ای به ذهنتان رسید و مقاله پیش رویتان را پر کردید به ما اطلاع دهید. آکادمی اینفوگرام منتظر شنیدن نظرات، نکات و تجربیات شما به عنوان یک متخصص دیجیتال مارکتینگ است. از تجربیات خود، دانش خود از کارشناسان بازاریابی اینترنتی و هر آنچه در مورد آنها می دانید یا می شنوید به ما بگویید.
منبع خبر :