سوالاتی درباره لمینت دندان

انواع مختلفی از روکش‌ها یا لمینت دندان وجود دارد که برخی از آنها ارزان‌تر و برخی موثرتر هستند. همه آنها نیازها و بودجه‌های متفاوتی را برآورده می‌کنند، اما دندانپزشک به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های خود را محدود کنید.


دو نوع اصلی لمینت وجود دارد:



  • لمینت‌های چینی

  • لمینتهای رزین کامپوزیت


هر یک از این لمینت‌ها هدف یکسانی دارند، اما تفاوت‌های جزئی نیز با هم دارند.


 قیمت لمینت دندان به موارد زیادی بستگی دارند: شهری که در آن لمینت گذاشته می‌شود، مواد، و کلینیک، بیمارستان و مطبی که لمینت را دریافت می‌کنید در تعیین قیمت لمینت تاثیرگذار هستند. به همین دلیل برای لمینت‌ها نمی‌توان قیمت واحدی تعیین کرد.



چه چیزی را می توان با لمینت دندان ترمیم کرد؟


 


ونیرهای لمینت بسیار مات هستند و می‌توانند مشکلات زیبایی مرتبط با دندان را به خوبی پنهان کنند. که شامل موارد زیر می‌شود:



  • رنگدانه قوی دندان

  • نامرتب و ازدحام متوسط دندان

  • دندان‌های فرسوده

  • تراشه‌ها و شکاف‌ها


آیا پزشک مینای دندان را برای لمینت جدا می‌کند؟


 


دندانپزشک شما تنها لایه کوچکی از بافت دندانی را از روی دندان شما برمی‌دارد. این یک مرحله ضروری برای ایجاد فضایی برای روکش‌های دهان است. از آنجایی که ضخامت آنها حدود ۰.۷ میلی متر است، قرار دادن آنها بدون برداشتن مینا، حجیم به نظر می‌رسد.


لمینت دندان جایگزینی برای روکش‌هایی است که نیازی به ساییدن دندان‌ها ندارند زیرا بسیار نازک هستند. اما زمانی که نوبت به پوشش موارد شدیدتر می‌شود، آنقدر مؤثر نیستند.


در حالت عادی، دندانپزشکان حدود ۰.۵ میلی‌متر از دندان را برای لمینت‌های چینی و کمی کمتر برای لمینت‌های کامپوزیت تراش می‌دهند.



نتایج لمینت دندان چقدر طبیعی است؟


 


زمانی که روکش‌ها به درستی انجام شوند، باید بسیار طبیعی به نظر برسند. از شکل تا رنگ، همه چیز را در نظر می‌گیریم تا لبخندی کاملاً جذاب به شما ارائه دهد که زیبایی طبیعی شما را تکمیل کند.


فناوری 3Shape  به ما کمک می‌کند تا روکش‌های شما را به طور کامل سفارشی کنیم و ظاهری عالی داشته باشیم. گاهی اوقات فناوری‌های دندانپزشکی چندین سایه را روی یک روکش لمینت دندان با هم ترکیب می‌کنند. این رمز بازتاب نور طبیعی دندان‌ها است.


 


آیا برای لمینت دندان به داروی بی حسی نیاز دارید؟


 


روش لمینت دندان غیر تهاجمی است، بنابراین نیازی به بیهوشی نیست. با این حال، اگر به هر دلیلی ترجیح می‌دهید برای جلوگیری از اضطراب بیهوش یا آرام بخش استفاده کنید، پزشکان ما شما را در انتخاب آرامبخش راهنمایی می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که راحت هستید.


 


دوام لمینت دندان چقدر است؟


 


مطالعات جاری نشان می‌دهد که با مراقبت مناسب، لمینت دندان می‌تواند بین ۱۵ تا ۲۰ سال دوام بیاورد. تاکید بر "نگهداری مناسب" است. اگرچه لمینت دندان بافتی ارگانیک نیست، اما مهم است که به یاد داشته باشید که هنوز بافت دندانی زنده در زیر و اطراف ونیرهای لمینت خود دارید.


پوسیدگی دندان و التهاب ناشی از بهداشت نامناسب دندان می‌تواند بر طول عمر روکش‌های شما تأثیر بگذارد. حتماً روزانه مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و از دهانشویه استفاده کنید. و فراموش نکنید که هر ۶ ماه یکبار برای معاینه به دندانپزشک خود مراجعه کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که مشکلات تازه را قبل از تبدیل شدن به چیزی جدی شناسایی و درمان کنید.


همچنین نباید از دندان به عنوان ابزار استفاده کنید. به عنوان مثال، هرگز از دندان‌های خود برای باز کردن بطری‌ها استفاده نکنید. پرهیز از غذاها و نوشیدنی‌های رنگدانه‌دار نیز می‌تواند به ماندگاری لمینت دندان شما کمک کند.

منبع خبر :