چگونه افزایش عمر خودرو انجام بدهیم؟

زمانی که خودرویی نو و صفر کیلومتر را خریداری می‌کنید، لازم است برای عملکرد بهتر خودرو و همچنین افزایش طول عمر آن نکاتی را رعایت کنید. چرا که قطعات فلزی به کار رفته در خودرو نو هستند و همین نو بودن، سایش آن‌ها را بیشتر می‌کند و ممکن است به آن‌ها آسیب وارد کند در ادامه با مرکز تجاری سپهر همراه باشید تا نکاتی رعایتی را آموزش ببینید .


توصیه‌هایی برای آب‌بندی خودرو


در ابتدا باید دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه و به توصیه های آن عمل کنید. به طور کلی در ۱۰۰۰ کلیومتر اول، نباید به خودرو فشار آورد تا به خوبی فرایند آب بندی را طی کند. اما برخی نکات، جنبه‌ای کلی دارند و برای هر مدل خودروی نویی باید رعایت شوند، همانند:


۱- در ۱۶۰۰ کیلومتر اول، سرعت خودرو نباید از ۹۰ کیلومتر در ساعت تجاوز کند. از گاز دادن و رانندگی در سرعت بالا جدا پرهیز کنید. فشار معقول به موتور و همچنین سایر قطعات و سیستم‌های خودرو، باعث می‌شود قطعات و اجزای فلزی آن به مرور مستحکم‌تر شوند و از این جهت بهتر بتوانند در آینده ضربات را تحمل کنند.


۲- از حمل بارهای سنگین، مصالح ساختمانی و بارهای غیر معمول با خودرو، در زمان آب بندی خودرو پرهیز کنید.


۳- خودروی جدید خود را برای مدت طولانی خاموش نگه ندارید. گاهی از خودرو استفاده کنید تا روغن کافی به تمام قطعات خودرو برسد.


۴- در کیلومترهای اولیه رانندگی (بهترین حالت تا ۷۰۰۰ کلیومتر اولیه)، اجازه ندهید دور موتور خودرو به بالاتر از ۳۰۰۰ دور در دقیقه تجاوز کند. به طور کلی در این دوره، باید از شتابگیری‌ های سریع و فشارهای ناگهانی بر روی پدال گاز خودداری کرد.


تکیه پا به کلاچ:


بسیار دیده شده رانندگانی که وقتی حتی با دنده پنج در اتوبان حرکت می کنند پای خود را روی کلاچ تکیه می دهند و کلاچ کورس کامل خلاصی را طی می کند و این کار باعث فشار آمدن به گیربکس می شود.


گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو:


این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام می شد.


ولی در خودرو های انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز می دهید و سپس سوییچ را می بندید مقداری بنزین نسوخته باقی می ماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو در هنگام استارت زدن می شود.


سرویس منظم خودرو:


تا جایی که توان دارید خودور خود را روی تنظیماتش نگه دارید و در صورت نیاز لوزام جانبی خودرو که مورد نیاز آن هست را تهیه نمائید ، یک موتور با تنظیمات نامناسبی که دچار میشود باعث افزایش ۵۰درصدی سوخت اضافی شود . انجام دادن تنظیمات منظم و تعمیر تمام فیلتر های ماشین هم باعث سوخت کمتر هم آلودگی کمتر در هوا خواهد شد .


سولفات زدن باتری:


سولفات زدن باتری زمانی رخ می دهد که سولفات سرب نتواند به شارژ باتری کمک کند و در واقع باتری کاملا شارژ نشود. زمانی که باتری آب زیادی از دست دهد و یا در باتری های دشارژ شده سولفات ها رو هم انباشته شون نیز این پدیده رخ میدهد.


در آخر


با توجه به نکات گفته شده به راحتی می توانید عمر خودرو خود را افزایش دهید و از خرابی آن جلوگیری کنید.


شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را با در میان بگذارید.


منبع: www.sepehrc.ir


تولید محتوا: تیم سئو سایت در اصفهان

منبع خبر :