اخذ اقامت ترکیه

گرفتن ترکیه اقامت به روش های مختلف امکان پذیر است. شما می توانید از طریق راه هایی مانند آموزش ، کار ، ازدواج و خرید ملک به ترکیه مهاجرت کنید. اما کدام یک از این روش ها برای شما بهترین است ، شما به مشاوره نیاز دارید.


ترکیه تنها بقایای امپراتوری عثمانی در جهان است و قلعه های آن اکنون به مکانهای تاریخی در سراسر ترکیه تبدیل شده اند. این کشور هر ساله از طریق عتیقه های خود و البته ماهیت فوق العاده درآمد زیادی کسب می کند. ترکیه همچنین به دلیل دسترسی به چندین دریا مانند دریای سیاه و مروارید ، موقعیت جغرافیایی خوبی دارد و همواره توجه بسیاری از صاحبان مشاغل در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. 


روابط اقتصادی بی شماری و سفر از مرزهای ترکیه با کشورهای اروپایی و همچنین موقعیت جغرافیایی ترکیه به عنوان یک کشور اوراسیا با اروپا ، منجر به روابط اقتصادی و سیاسی مرفه شده است. گذرنامه ترکیه سفر به کشورهای اروپایی و ایالات متحده آسان تر است.


همچنین ، شرایط و قوانین باید به گونه ای باشد که افراد از نظر هزینه و نیروی کار در وضعیت مطلوبی قرار بگیرند. خرید ملک یکی از ساده ترین و راحت ترین راه ها برای دائمی اقامت در ترکیه است.به اصطلاح کارت اقامت ترکیه اقامت کیملیک نام دارد. اتباع خارجی متقاضی اقامت و مقیم ترکیه اداره مهاجرت پس از پذیرش مدارک کارتی به نام کیملیک صادر می کند. با این کارت شما مقیم ترکیه محسوب می شوید که امتیازاتی برای شما دارد. اما لازم است بدانید که شما شهروند ترکیه نیستید و گرفتن این کارت امتیازی برای گرفتن پاسپورت ندارد. و مهم ترین نکته این است که با این کارت اجازه کار در ترکیه را نخواهید داشت و اگر می خواهید در این کشور کار کنید باید مجوز کار بگیرید.


پس از دریافت ویزای ترکیه و ورود به ترکیه، اکنون دارای اقامت ترکیه هستید. اگر بدون ویزا به ترکیه سفر کرده اید، اقامت ترکیه شما 90 روز اعتبار دارد. اما اگر با انواع دیگر ویزای ترکیه وارد این کشور شوید، مجوزهای اقامت برای شما صادر می شود که دوام بیشتری خواهند داشت. اقامت هایی که مدت زمان محدودی دارند (مثلاً یک سال) در ترکیه اقامت موقت نامیده می شوند و مجوزی که به شما امکان می دهد اقامت به طور نامحدود در ترکیه داشته باشید اقامت ترکی دائمی نامیده می شود.


برای دریافت اقامت کوتاه مدت یا بلندمدت در ترکیه باید شرایط خاصی رعایت شود، به عنوان مثال افرادی که در ترکیه سرمایه گذاری می کنند اقامت و پاسپورت دوم ترکیه را دریافت می کنند. برخی از روش های سرمایه گذاری در ترکیه عبارتند از: خرید ملک در ترکیه، خرید اوراق بهادار و سپرده بانکی.


اخذ اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه یکی از رایج ترین راه های اخذ اقامت ترکیه است. در حال حاضر اکثر ایرانیان مقیم ترکیه برای دریافت اقامت ترکیه از این مورد استفاده می کنند.برای دریافت این نوع اقامت شما خانه ای اجاره می کنید و سپس از طریق اجاره ملک برای اقامت یک ساله یا دو ساله اقدام می کنید و هر سال این نوع اقامت را تمدید می کنید. لازم به ذکر است که افراد بالای 18 سال که می خواهند سال توریستی ترکیه اقامت (یا دو سال) را دریافت کنند باید نام خود را در قرارداد اجاره ذکر کنند، اما افراد زیر 18 سال به والدین خود وابسته هستند نباید در این مورد ذکر شود. اجاره نامه نیست.


شما نمی توانید با اقامت Tourist در ترکیه کار یا تحصیل کنید. اما نکته خوب و مثبت این است که با توریست ترکیه اقامت می توانید هم برای کار و هم برای تحصیل اقدام کنید و تایید یا عدم تایید بستگی به شرایط شما دارد.
هنگام درخواست برای تحصیل اقامت در ترکیه، باید در نظر داشته باشید که فقط در طول دوره تحصیل در ترکیه زندگی می کنید. پس از آن یا باید برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر برنامه ریزی کنید یا برای کار در شرکت های ترکیه ای آماده شوید. البته کسانی که در ترکیه تحصیل کرده اند مشکلی برای کار در این کشور ندارند.


دریافت اقامت به این صورت است که متقاضی ابتدا با یک کارفرمای ترکیه ای به توافق رسیده و در این کشور کار پیدا می کند. پس از این مرحله متقاضی باید از وزارت کار و حمایت اجتماعی مجوز کار بگیرد. این مجوز پس از ارائه مدارک توسط کارفرما توسط وزارت کار برای متقاضی صادر می شود. اقامت که به این صورت ارائه می شود اقامت موقت یک ساله است. اما در صورت تمدید قرارداد متقاضی، این اقامت قابل تمدید بوده و می تواند به اقامت دائمی تبدیل شود.


از مزایای اقامت ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:قرار گرفتن در بین کشورهای اروپایی
اقتصاد و صنعت رو به رشد
دین و فرهنگ در بین مردم ایران بسیار رایج است
نزدیکی به ایران
برای اتباع ایرانی نیازی به اخذ ویزای ورود نیست


اگر قصد اخذ اقامت ترکیه را دارید کافیست با مشاورین متخصص ما تماس بگیرید تا با توجه به شرایط خود جامع ترین و کامل ترین اطلاعات مهاجرت به ترکیه را دریافت کنید.

منبع خبر :